INFORMACJE DLA SPRZEDAJĄCYCH

Uzyskasz tutaj wiele przydatnych informacji które ułatwią ci utworzenie Sklepu i sprzedaż poprzez serwis Pinart.pl.

REJESTRACJA

Aby rozpocząć sprzedaż w serwisie Pinart.pl konieczna jest rejestracja. Utworzenie konta jest całkowicie darmowe i można tego dokonać tutaj „Rejestracja”. Jeśli chcesz zostać sprzedawcą koniecznie zaznacz opcję „Zarejestruj mnie także jako sprzedawcę” i prześlij do nas na adres bos@pinart.pl (Biuro Obsługi Sprzedającego) informację o sobie oraz kilka zdjęć swoich prac. Koniecznie też wypełnij informacje o swoim Sklepie w zakładce „Profil sprzedawcy” dostępnego na twoim koncie. Jeśli pozytywnie przejdziesz proces autoryzacji na wskazany przy rejestracji e-mail otrzymasz informację o akceptacji twojego konta sprzedawcy.

UWAGA: Przed potwierdzeniem rejestracji jako sprzedawca obowiązkowo zapoznaj się z Regulaminem serwisu Pinart.pl oraz warunkami współpracy.

Jeżeli przy rejestracji konta Użytkownika nie zaznaczyłeś wymaganej opcji, aby zostać naszym Sprzedawcą. Twoje konto może zostać przekształcone w konto Sprzedawcy w każdej chwili poprzez panel „Twoje konto”.

Jeśli przy rejestracji użyjesz adresu e-mail, którym logujesz się do konta Facebook w przyszłości będziesz mógł skorzystać z uproszczonej opcji logowania przy użyciu tegoż konta. Nie martw się, jeśli to twój prywatny e-mail. Nasza platforma umożliwia wprowadzenie dodatkowego adresu e-mail służącego do obsługi Kupujących.

W przypadku, gdyby informacja o aktywacji konta do Ciebie nie dotarła w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy nie została uznana przez twoją pocztę jako niechciana (spam). Aby w przyszłości nie mieć problemów z otrzymywaniem wiadomości e-mail od Pinart.pl, dodaj nas do grona zaufanych nadawców. Jeśli jednak nadal nie udało ci się znaleźć informacji od nas proszę skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Sprzedającego pod adresem e-mail: bos@pinart.pl

Każdy Użytkownik powinien mieć tylko jedno konto. W przypadku, gdy Użytkownik zdecyduje się na założenie drugiego konta robi to na własne ryzyko. gdyż może to skutkować zablokowaniem wszystkich jego kont, w szczególności, gdy na jednym z nich dojdzie do nadużyć lub naruszeń Regulaminu Pinart.pl.

Konta nieaktywne przez okres dłuższy niż 1 rok mogą zostać zablokowane lub całkowicie zlikwidowane. Liczymy jednak że nigdy nie dojdzie do takiej sytuacji i będziesz aktywnym użytkownikiem naszego serwisu.

LOGOWANIE

Serwis Pinart.pl udostępnia tradycyjną opcję logowania oraz uproszczoną przy użyciu konta Facebook, dlatego pamiętaj, aby przemyśleć jakiego adresu e-mail użyć przy rejestracji.

W przypadku gdybyś zapomniał hasła użytego do logowania w serwisie kliknij na link "Nie pamiętasz hasła?" widocznego na stronie logowania i przejdź proces generowania nowego hasła. Po zalogowaniu się z pomocą wygenerowanego przez system hasła, zmień swoje hasło na własne. Pamiętaj, aby podczas procesu odzyskiwania hasła dokładnie podać e-mail, którym logujesz się do serwisu.

SPRZEDAŻ

Aby Twoja sprzedaż przebiegała bez zakłóceń, przed jej rozpoczęciem zalecamy wykonanie kilku kroków.

  1. W zakładce „Konto sprzedawcy” – „Wnioski – kategoria” - jeśli nie widzisz kategorii odpowiadającej twoim produktom w "opisie" wniosku podaj swoje sugestie lub po prostu napisz nam jakie produkty oferujesz, a my przydzielimy lub stworzymy stosowne kategorie.

  2. W zakładce „Konto sprzedawcy” – „Wysyłka” – określ jaki oferujesz rodzaj wysyłki i po jakiej cenie. Obowiązkowo wypełnij następujące pola:

  • Nazwa - wybierz dostawcę z oferowanej listy,

  • Opis i czas dostawy - określ typ przesyłki oraz czas dostawy dla wybranego dostawcy,

  • Sposób klasyfikowania przesyłki – zdecyduj czy cena przesyłki ma być uzależniona od wartości czy od wagi,

  • Zakres – określ dla jakiego zakresu cenowego lub wagowego będzie obowiązywać cena np. od 0.00 do 1.00kg, od 1.01 do 2.00kg, następnie zaznacz terytorium dla którego zgadzasz się dostarczać produkty i obok umieść cenę dostawy obowiązującą dla wybranego terytorium,

  • Zastosuj tę wysyłkę dla wszystkich produktów – umożliwia dodanie nowej formy wysyłki do już zapisanych produktów.

UWAGA: Każdy nowo zarejestrowany Użytkownik ma domyślnie przypisaną darmową formę wysyłki. Jeśli więc nie dodasz żadnych przewoźników dla swojego konta twoje produkty będą oferowane z domyślną darmową wysyłką.

Po wykonaniu wcześniejszych kroków możesz przystąpić do publikacji swojej pierwszej oferty na stronach serwisu. W tym celu udaj się do zakładki „Konto sprzedawcy” – „Produkty”, kliknij „Dodaj nowy” i wybierz opcję „standardowy produkt”. Pojawi się nowa karta, w której będziesz mógł dodać parametry swojego produktu. Pola których wypełnienie jest obowiązkowe oznaczone są gwiazdką *. Dopiero po ich uzupełnieniu i zapisaniu produktu możliwa będzie dalsza edycja w karcie produktu np. dodanie zdjęć lub wariantów produktu.

Z uwagi na możliwość stosowania filtrów kolorystycznych zalecamy uzupełnienie wariantów produktu o kolor. Umożliwi to wyświetlenie twojego produktu na liście ofert prezentowanej klientowi korzystającemu z filtra kolorów. Jeśli oferujesz swój produkt w kilku wersjach kolorystycznych w zakładce produktu „Warianty produktu” możesz dodać jaka ilość produktu o wybranym kolorze jest dostępna w twojej ofercie.

Nie zapominaj o wybraniu sposobów wysyłki dostępnych dla swojego produktu w przeciwnym wypadku wraz z produktem oferowana będzie darmowa dostawa.

Po zapisaniu produktu oczekuj na jego akceptację przez zespół platformy Pinart.pl. Akceptacja oferty następuje w czasie maksymalnie 7 dni. Dopiero akceptacja ze strony Pinart.pl umożliwi wyświetlenie Twojej oferty Kupującym, dlatego dołóż wszelkich starań, aby twoja oferta była rzetelna i jak najlepiej prezentowała Twój produkt.

Z chwilą sfinalizowania sprzedaży, na wskazany przez Ciebie adres e-mail zostanie wysłana informacja potwierdzająca transakcję i jej szczegóły. Po odnotowaniu przez nas wpłaty od klienta status złożonego zamówienia zostanie zmieniony na „płatność zaakceptowana” Gdy status zamówienia się zmieni niezwłocznie wyślij Kupującemu zamówiony produkt. Gdy klient potwierdzi otrzymanie zamówienia lub w przypadku braku potwierdzenia odbioru przez klienta po upływie 14 dni możesz złożyć wniosek o wypłatę środków pomniejszonych o prowizję. W tym celu skorzystaj z zakładki żądanie wypłaty w Twoim panelu sprzedawcy.

Nasi Klienci po dokonanej transakcji mogą wystawić opinię zarówno Twojemu sklepowi jak i produktowi, dlatego bardzo ważne jest żebyś dołożył wszelkich starań, aby transakcja przebiegła profesjonalnie i bez zakłóceń a jakość oferowanego produktu nie budziła żadnych wątpliwości i była zgodna z opisem.

KOMUNIKACJA

Poprzez naszą stronę możesz kontaktować się zarówno z obsługą Pinart.pl jak również odpowiadać na pytania zadane przez klientów.

Aby skontaktować się z zespołem Pinart.pl możesz skorzystać z następujących opcji:

  • drogą e-mail na adres bos@pinart.pl lub poprzez formularz kontaktowy umieszczony na stronie,

  • live chat – okno w prawym dolnym narożniku.

Gdy klient będzie miał pytania dotyczące Twojej oferty pojawią się one w Twojej skrzynce w panelu sprzedawcy.

ROZLICZENIA

Pinart.pl pobiera opłatę za korzystania z serwisu na zasadach ustalonych warunkach współpracy i raz w miesiącu wystawia rachunek na łączną kwotę należną za miesiąc korzystania z serwisu. Rachunek ten będzie wysyłany drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przy rejestracji konta.

Opóźnienie w opłatach za korzystanie z serwisu będzie skutkowało zawieszeniem konta na platformie Pinart.pl do czasu uregulowania należności. Nieterminowe wpłaty i 3-krotne zawieszenie konta Sprzedawcy będzie skutkować rozwiązaniem umowy z winy Sprzedawcy

ZAMKNIĘTA GRUPA PINART.PL NA FACEBOOK-U

Dla potrzeb Sprzedawców utworzyliśmy zamkniętą grupę na Facebook-u o nazwie „Grupa Pinart.pl - sprzedawcy”. Jeśli więc chcesz być zawsze na bieżąco z informacjami o Pinart.pl koniecznie „Przypnij się do nas”. Będzie mógł tam przedstawić swoje propozycje oraz uwagi dotyczące funkcjonowania serwisu Pinart.pl oraz prowadzić dyskusje na tematy związane z serwisem.

PROMOCJE I RABATY

W przypadku gdy właściciel serwisu Pinart.pl zorganizuje akcję promocyjną lub udzieli rabatu nie ma to wpływu na należną Sprzedawcy kwotę, ich ciężar spoczywa na Usługodawcy.

-----

W przypadku wątpliwości lub pytań w kwestii serwisu Pinart.pl, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Sprzedającego poprzez formularz kontaktowy lub drogą e-mail na adres: bos@pinart.pl.

Każdy Użytkownik przed rozpoczęciem sprzedaży w serwisie Pinart.pl powinien zapoznać się opublikowanym na stronie Regulaminem.